069-086-E-4

اعتبار زیاد بلای جان ما است

همیشه سالی یکی دو بار خبر ور شکستگی افرادی را می شنویم و بدون آنکه ریشه یابی کنیم که چرا این اتفاق میافتد، طبق عادت بگردن اوضاع و احوال بازار می اندازیم بدون آنکه در پی علت اصلی آن باشیم.

یکی دیگر از این عوامل ریشه ای که اگر درست مدیریت نشود مربوط به اعتبار ما میباشد که هیچگاه بصورت منطقی و درست از آن استفاده نشده است . آیا بنظر شما “اعتبار” رشد دهنده است یا نابود کننده؟

اعتبار همانقدر که تسهیل دهنده معاملات است می تواند نابود کننده هم باشد و فرد اعتبار دهنده است که وسوسه بیشتری ایجاد میکند و اگر آنرا بصورت غیرمنطقی و نادرست بکارگیرد، خود باعث مشکلات و در نهایت ورشکستگی برخی افراد می شود. بنظر شما اگر اعتبار دهنده برای شخص معتبر سقفی را تعیین میکرد، آیا آن شخص در نحوه خرید خود دقت بیشتری نمی کرد؟

اگر شرایط سخت گیرانه تری در مدت آن  اعمال کرده بود، شاید هنوز گیرنده اعتبار به چنین وضعی دچار نمیشد.حتی اعتباراتی که بانک در اختیار مشتریان خود قرار میدهد هم شامل آن میشود، غیر بانکی که دیگر جای خود را دارد.

اگر به یکباره دریافت اعتبار بنوعی از مبدا قطع شود، کل سیستم خرید و فروش را دچار مشکل میکند و باید از کانال دیگر تامین اعتبار و جبران نقدینگی شود که خود داستان دیگری است.

دوستان همانطور که در مطالب قبل متذکر شده بودم، بهترین روش برای بالا بردن بهره وری، خرید و فروش در پایه نقدی است و در آنصورت است که رشد منطقی سراغ ما خواهد آمد و تا زمانیکه چک و اعتبار بی نهایت را دراختیار داریم پیشرفت صنفی حاصل نخواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *